Op donderdagavond 13 juli sluiten we het seizoen af met een zomeravondconcert.

Dat doen we met optredens van zowel de slagwerkgroep als het fanfareorkest. Ook is er een gast: de Oekraïense violiste Yevheniia Krapivina. Het concert vindt plaats op donderdagavond 13 juli. Locatie is het plein achter de Meestoof aan de Bierensstraat in het dorp. Het is tegelijk een muzikale felicitatie voor het jubilerende streekmuseum.

Het is haast traditie bij Accelerando om het seizoen af te sluiten met een concert ergens in het dorp. Al ging het vorig jaar niet door in verband met de te hoge temperatuur. Daarom kijken we er dit jaar extra naar uit!

50 jaar Meestoof
De Meestoof viert dit jaar het 50-jarig jubileum. Een bijzondere verjaardag, waar muziek niet bij mag ontbreken. Tien jaar geleden hebben we ook gespeeld bij de jubileumviering en daar bewaren we goede herinneringen aan. Graag brengen we met ons concert een muzikale felicitatie aan het museum.

Gevarieerd programma
We werken hard aan een gevarieerd programma. De slagwerkgroep treedt op onder leiding van instructeur Sven Buuron. Zij brengen vlotte, ritmisch aansprekende werken, met improvisaties en een paar muzikale verrassingen. Onze instructeur nodigt het publiek ook van harte uit om een dansje te wagen! Het orkest staat onder leiding van dirigent Dick Verhoef. Zij spelen onder andere muziek van Chuck Mangione, Venus, Golden Earring, George Baker en Coldplay.

Muzikale gast
De Oekraïense violiste Yevheniia Krapivina is te gast tijdens het zomeravondconcert. We kennen haar van een optreden tijdens de herdenking van 4 mei vorig jaar. Zij trad toen op, op de oude begraafplaats achter het museum. Ze heeft daarmee veel indruk gemaakt. Toen de suggestie kwam om ook haar een podium te bieden tijdens dit concert, hoefden we daar niet lang over na te denken. Ze was gelukkig zelf ook meteen enthousiast! Het programma van Yevheniia blijft nog even een verrassing.

Het zomeravondconcert van Accelerando vindt plaats op donderdagavond 13 juli op het plein achter streekmuseum de Meestoof te Sint-Annaland. Aanvang is 19.30 uur. Het concert is gratis toegankelijk. Er is een beperkt aantal stoelen.