In dit bericht lees je alles over Accelerando’s Ontdek je Talent-orkest voor volwassen!

Altijd al een instrument willen spelen? Accelerando organiseert het Ontdek je Talent-orkest. Volwassenen zonder muzikale ervaring of kennis kunnen een blaas- of slagwerkinstrument leren bespelen én samen muziek maken. De eerste repetitie is op woensdagavond 20 september in Sint-Annaland.

Wij beleven zelf heel veel plezier aan onze hobby en we laten anderen dat ook graag ervaren. Dus voor iedereen die altijd al de droom had om nog eens muziek te gaan maken is dit dé kans. Tegelijkertijd is het een mooie opstap voor mensen die jaren geleden zijn gestopt met muziek maken en dat weer willen oppakken. Deelnemers kunnen kiezen uit verschillende instrumenten: bugel, hoorn, bariton, trompet, trombone, alt- en tenorsaxofoon en verschillende soorten slagwerk.

Instrumenten
Deelnemers aan het Ontdek je Talent-orkest gebruiken een instrument en lessenaar van de vereniging. Alle instrumenten liggen klaar op de eerste repetitie. We proberen daarin natuurlijk zoveel mogelijk rekening te houden met de voorkeur van de deelnemer. En daar waar nodig helpen we de mensen met hun keuze.

Kerstconcert
Het project start op 20 september en duurt de rest van het jaar. In totaal zijn er tien repetities, steeds op woensdagavond. Deze vinden plaats in het muzieklokaal van de Casembrootschool in Sint-Annaland. De muzikale leiding ligt bij dirigent Pieter-Jan van den Berg. Samen met ervaren Accelerando-muzikanten stoomt hij de deelnemers klaar voor het einddoel: een optreden tijdens ons Kerstconcert op zaterdagavond 16 december.

Plezier staat voorop!
Tijdens de eerste repetitie krijgt het orkest bezoek uit Friesland. Hier is het concept van het Ontdek je Talent-orkest ontwikkeld, onder de naam Nieuw Talent Orkest. Het is een initiatief van dirigent en musicus Guus Pieksma. Samen met Annewiep Bloem rolt hij het nu uit in heel Nederland. Voor de start komen ze naar Sint-Annaland. ,,Er is geen drempel. Je hoeft geen muzikale achtergrond te hebben of noten te kunnen lezen. Je mag fouten maken en zoveel vragen als je wilt.’’, zegt Pieksma. ,,Het is iedere keer weer geweldig om te zien hoe iedereen geluid uit het instrument krijgt en zomaar de eerste noten speelt! Daarbij is het heel sociaal en staat het plezier voorop.’’

Het Ontdek je Talent-orkest is een muzikaal project voor volwassenen. Het gaat van start op woensdagavond 20 september in het muzieklokaal van de Casembrootschool te Sint-Annaland. Wil je ook meedoen? Meld je dan voor 13 september aan bij Johan van Vossen via 06-51295871 of Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Kosten voor deelname zijn EUR 50,-. Accelerando's Ontdek je Talent-orkest wordt mede mogelijk gemaakt door het VSB-fonds en door het Lang Leve Kunst-fonds.