Accelerando is te gast bij muziekvereniging Crescendo in Zuid-Beijerland.

Op zaterdag 4 oktober is Accelerando op bezoek in de Hoeksche Waard. We zijn te gast bij muziekvereniging Crescendo te Zuid-Beijerland. Een muzikale ontmoeting tussen de twee orkesten.

Een bijzondere ontmoeting! Er zijn namelijk familiebanden tussen Crescendo en onze vereniging. Zo is het contact tot stand gekomen. Erg leuk om een keer die kant op te gaan!

Concert met zang
Crescendo is net als Accelerando een dorpsfanfare. ‘Al sinds onze oprichting is ons fanfareorkest het kloppend hart van onze vereniging.’, staat op de website te lezen. ‘Wij bieden een fijne plek aan de jeugd en spelen een centrale rol in Zuid-Beijerland.’ De muziekvereniging viert volgend jaar het 125-jarig jubileum. Het orkest staat onder leiding van dirigent Arnold Zwijgers. Tijdens het uitwisselingsconcert spelen de muzikanten onder andere het werk Ich bete an die Macht der Liebe, met zang van Fardau van der Woude.

Divers programma
Ook wij brengen een divers programma, van koralen tot een heuse polka. En van het bekende Waltzing Mathilda tot het indrukwekkende Black Saturday, muziek geschreven naar aanleiding van de heftige reeks bosbranden in Australië in 2009. Het fanfareorkest staat onder leiding van dirigent Pierre van Broekhoven. De presentatie van ons deel van het concert is in handen van Maud Jacobs.

De muzikale ontmoeting tussen muziekverenigingen Crescendo en Accelerando vindt plaats op zaterdagavond 4 november, in Zuid-Beijerland. Aanvang is 20.00 uur. Toegang is gratis.