Johannis Elenbaas benoemd tot erelid van Accelerando!

Ruim 110 leden, partners en andere genodigden waren getuige van de benoeming van onze Johannis tot erelid van Accelerando. Dit emotionele moment vond afgelopen vrijdag plaats in de muziekzaal van de Wellevaete. Na 63 jaar een mooi afscheid, maar ook een welkom in onze club van bijzondere leden. Hij ontving daarbij een klok met inscriptie. Tijdens deze Ledenavond namens we ook afscheid van onze dirigent, Clemens Rosmulder. Hij legde na bijna 10 jaar het stokje neer. Naast mooie woorden van onze voorzitter, ontving hij een aantal cadeaus, waaronder een schilderij van de Bergse kunstenaar Kees Warmoeskerken. Een dergelijke lijst was er ook voor Patricia Bazen. Zij vierde die avond haar 25-jarig jubileum bij onze vereniging. Andere jubilarissen waren Sophia de Jonge (12,5 jaar), Anita Albrecht (12,5 jaar), Gerard Fase (35 jaar) en Bram Boon (40 jaar). Voor hen waren er oorkondes en bloemen. De avond werd ook aangegrepen voor de presentatie van twee fonkelnieuwe instrumenten: een schitterend drumstel en een glimmende besbas. Daarmee is ook het derde doel van onze MegaMuziekMarathon gerealiseerd.

Al deze feiten werden omlijst door muziek. Zowel slagwerkgroep als fanfareorkest hebben weer van zich laten horen. Na het muzikale deel, was er nog een gezellig en goed verzorgd samenzijn, met een drankje en heerlijke hapjes. Het was een mooie afsluiting van het seizoen.