Vanaf januari is Dick Verhoef de nieuwe muzikaal leider van onze vereniging!

Dick is 50 jaar en woonachtig in Moordrecht, een dorp tussen Rotterdam en Gouda. Zijn muzikale loopbaan is erg divers. Hij is actief als programmeur, partituurlezer, coach van blaasmuzikanten, artistiek begeleider, docent en jurylid. Maar bovenal is hij dirigent.

Dirigent
Hij heeft directie-studies gevolgd in Nederland en Duitsland. Is actief bij o.a. het Heemsteeds Philharmonisch Orkest, Harmonieorkest De Pionier in Gouda, de Orchest Vereeniging in Dordrecht en het Regio Orkest West-Brabant.

Hoornist
Ook heeft hij een lange carrière achter de rug als uitvoerend musicus. Hij is opgeleid tot professioneel hoornist in Nederland en Duitsland. Hij speelde o.a. 25 jaar bij het Nederlands Blazers Ensemble. Samen met dat muziekgezelschap reisde hij de hele wereld over – van Nieuw-Zeeland tot Colombia. Sinds zijn stoppen in 2014, is hij nog altijd erg actief voor het NBE en het jong-NBE, in diverse rollen.

Verenigingsmens
Dick toont zich een zeer kundig persoon, heeft leuke ideeën voor de toekomst op allerlei gebied, en een uitgebreid netwerk. Daarnaast hadden we een fijne klik met hem tijdens onze gesprekken. Hij komt over als een echt verenigingsmens. We hebben het vertrouwen met hem de toekomst in te kunnen. En daar kijken we erg naar uit!

Christmas Carol
Dick neemt vanaf januari het stokje over van vertrekkend dirigent Anton Weeren. Met hem geven we nog één concert: Accelerando’s Christmas Carol op zaterdagavond 16 december.