Gezelligheid met een drankje en een dansje tijdens Accelerando's ProMusic-concert!

Accelerando trapt het nieuwe jaar af met ProMusic – een nieuwjaarsconcert met een vleugje Proms. Dat doen de muzikanten uit Sint-Annaland op zaterdagavond 12 januari, in de sportzaal van de Wellevaete. Voor dit concert zijn voornamelijk nog sta-kaarten beschikbaar.

,,Wie de Promsconcerten kent, weet dat daar een typisch sfeertje heerst: gezellig, gemoedelijk, met een drankje en een dansje tijdens het concert. Om dat zoveel mogelijk te kopiëren, maken we voor het publiek een sta-gedeelte in de sportzaal. Daar komen statafels. Ook is er een bar in de zaal.’’ vertelt voorzitter Jacco Goedegebuure. ,,Dit wijkt dus wat af van onze reguliere concerten, waarbij het publiek voornamelijk zit. Het is te vergelijken met het concert met Pater Moeskroen, twee jaar geleden.”

Programmering
Het Proms-concept wordt ook muzikaal zoveel mogelijk nagestreefd. ,,Het geheel wordt een mix van licht-klassiek en pop, toegankelijke en goed in het gehoor liggende muziek.’’ zegt Goedegebuure. ,,Denk daarbij aan enerzijds een vlotte bewerking van Toccata van Bach. Anderzijds aan een medley van Lady Gaga. Ook het bekende Music van John Miles mag natuurlijk niet ontbreken.’’ Het fanfareorkest treedt die avond op, onder leiding van hun dirigent Dick Verhoef. ,,We doen het echter niet alleen. Als gasten ontvangen we Bekoor – het veelzijdige koor uit Bergen op Zoom. Onder leiding van dirigent Pierre van Broekhoven brengen ook zij een gevarieerd programma. Het geheel wordt afgewisseld door de ProMusicBand, samengesteld door leden van de muziekvereniging. Ook het zang-en-gitaar-duo Annemarieke Ewoldt en Pieter Heijboer treedt op. Niet alleen tijdens, maar ook na afloop van het concert.’’

ProMusic vindt plaats op zaterdag 12 januari in de sportzaal van sport- en gemeenschapscentrum De Wellevaete te Sint-Annaland. De kaartverkoop vindt plaats bij Boekhandel Heijboer aan de Ring te Sint-Annaland. Er zijn voornamelijk nog sta-kaarten beschikbaar.