Op zaterdag 15 april organiseren we een Voorjaarsconcert, met optreden van Den Teun.

Muziekliefhebbers kunnen weer terecht bij Accelerando. Op 15 april organiseren we een Voorjaarsconcert in de sportzaal van de Wellevaete. Te luisteren valt naar de slagwerkgroep en het fanfareorkest. Daarnaast wordt het programma aangevuld met een optreden van komiek Den Teun.

Het Voorjaarsconcert is voor Accelerando geen onbekend thema. Onlangs was het drie jaar geleden dat we een Voorjaarsconcert zouden geven in het Muzieklokaal van Concordia Tholen. Dat ging op de valreep niet door in verband met de uitbraak van het coronavirus in ons land. Nu dus de herkansing. Wel met een iets ander programma. Bijvoorbeeld door de toevoeging van Den Teun.

Muzikaal programma
Het muzikale deel van de avond bestaat uit optredens van de slagwerkgroep en het fanfareorkest van Accelerando. De slagwerkers spelen onder leiding van instructeur Sven Buuron. Op hun programma staat onder andere muziek van de bekende film How to Train your Dragon. Het orkest speelt onder leiding van dirigent Dick Verhoef. Zij spelen werken als Malaquena en Coldplay in Symphony.

Tonprater
Een deel van het programma wordt ingevuld door de komiek Den Teun uit Ossendrecht. Op ludieke wijze bespreekt hij het wel en wee in de maatschappij, en betrekt daar ook het publiek bij. Den Teun is een zogenaamde tonprater. Een concept dat van oudsher verbonden is aan carnaval. Maar tegenwoordig zie je tonpraters ook steeds vaker op bruiloften, verjaardagen en jubilea. En nu dus ook op een concert van Accelerando!

Accelerando’s Voorjaarsconcert vindt plaats op zaterdagavond 15 april, in de sportzaal van De Wellevaete te Sint-Annaland. De kaartverkoop voor donateurs en leden van de Club van 50 start op maandag 27 maart, bij Cadeaushop Sint-Annaland aan de Voorstraat. De vrije verkoop start een week later. De kaarten kosten EUR 7,50, donateurs betalen EUR 5,-. Voor leden van onze Club van 50 zijn de kaarten gratis.