Wij sluiten ons seizoen af met een concert bij de Schutse en de Vroonhof.

Het is haast traditie bij Accelerando om het seizoen af te sluiten met een concert ergens in het dorp. Het is altijd leuk om onze muziek naar het dorp te brengen. Naast onze trouwe achterban, zie je dan ook andere gezichten in het publiek, dan bij de concerten in een zaal. Het is laagdrempeliger.

25 jaar Vroonhof
We spelen die avond vooral ook voor de seniore inwoners van Sint-Annaland. We vinden het erg leuk dat we die avond mogen spelen bij de Schutse en de Vroonhof. We hebben het programma hier en daar natuurlijk op het publiek aangepast. Leuke bijkomstigheid is dat de Vroonhof dit jaar 25 jaar bestaat. Dat geeft het geheel een extra feestelijk tintje!

Gevarieerd programma
De muzikanten van Accelerando werken hard aan een gevarieerd programma. De slagwerkgroep treedt op onder leiding van instructeur Sven Buuron. Zij brengen vlotte, ritmisch aansprekende werken, waaronder een medley van de Britse rockband Coldplay. Het orkest staat onder leiding van dirigent Pierre van Broekhoven. Zij spelen onder andere muziek van Bert Kaempfert, Boudewijn de Groot, Harry Bannink en Tom Manders.

Het zomeravondconcert van Accelerando vindt plaats op donderdagavond 4 juli voor de deur van zorgcentrum de Schutse en de Vroonhof in Sint-Annaland. Aanvang is 19.00 uur. Het concert is gratis toegankelijk. Er is een beperkt aantal stoelen. De presentatie is in handen van Dirry Moerland.