Onderdelen van de Vereniging

Pierre van Broekhoven

Sinds september 2023 is Pierre van Broekhoven de interim-dirigent van het fanfareorkest.

Pierre is een vertrouwd gezicht voor Accelerando. Hij was er eerder dirigent van 1984 tot 2003. Samen met hem beleefde onze vereniging verschillende hoogtepunten, zoals de vele concoursbezoeken, thematische jaarconcerten en muzikale reizen naar het buitenland.

We zijn blij dat Pierre weer even terug is bij onze vereniging!

Sven Buuron

Sinds september 2022 staat de slagwerkgroep onder leiding van Sven Buuron (1994) uit Bergen op Zoom.

Sven is allround slagwerker. Hij is opgegroeid met de muziekvereniging Sint-Cecilia Eensgezindheid uit Halsteren. Daar heeft hij leren trommelen en later heeft hij melodisch geleerd bij slagwerkschool Brok in Steenbergen. Uiteindelijk werd hijzelf de slagwerkdocent van zijn muziekvereniging. Daarnaast is hij een veelgevraagd invaller.

Ook maakt hij deel uit van het Fanfarekorps Nationale Reserve. Hiermee geeft hij door het jaar heen verschillende concerten, in binnen- en buitenland.

Rianne Ruijten

Sinds eind 2023 staat onze samenspeelgroep onder leiding van Rianne Ruijten uit Tholen.

Rianne komt uit een muzikale familie. Ze is begonnen op trompet bij harmonie St. Caecilia Kruisland. De vereniging die ooit eens door haar overgrootvader is opgericht. Ze stapte al snel over op de piccolo (fluit). Ze ging ermee op les bij de muziekschool. Daarna startte ze zelf met lesgeven.

Met lesgeven is ze jong begonnen: ze was toen amper 16 jaar. Andere mensen enthousiast maken voor samen muziek maken, dat is wat goed bij haar past. Ze gaf les bij een tiental verenigingen in West-Brabant. En ook aan een aantal leerlingen buiten een vereniging om.

Zeer actief was ze ook in het geven van theorielessen. Samen met dirigent Walter Siol gaf ze die in Steenbergen, aan leerlingen van klein tot groot. Sommige leerlingen van weleer zijn hun muzikale carrière bij haar begonnen en inmiddels beroepsmatig met hun hobby bezig.

Momenteel speelt Rianne 1e fluit bij St. Caecilia. Ook is ze er dirigent van het Amalia-orkest; een kleinschalig orkest voor herintreders en leden die bijna doorstromen naar het grote orkest. Daarnaast is ze dirigent bij een dameskoor in Wouw en het Schorrekoor in Sint-Annaland.